obs! läsning pågår

2008-11-12 @ 20:33:24
Imorgon har jag prov i Historia A. Vi ska ha prov i kronogi, en översikt över hela historien, vilket innebär en hel del årtal att lära sig. Och nu kanske ni tänker vad fan ska det vad bra för?! Det gjorde jag faktiskt också ibörjan. Men faktum är att det är rätt schysst att ha en överblick över historien, vet vad som kom när och se en del sammanhang och så. Tror jag kan ha nytta av det i de kommande kurserna :) Men det är sjukt svårt att plugga in massa årtal bara, man blandar bara ihop allt. Men som pappa säger, det finns ingen genväg det är bara att plugga. Så det är det jag tänkte tillbringa kvällen med. Tur för mig att historia är ett av mina favoritämnen och jag kan det mesta efter år 1600 =) Önska mig lycka till!


Roms historia, tror jag har rätt bra kläm på den nu =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0