Sånt här får mig att känna mig väldigt blond

2008-10-10 @ 20:10:53
   

Såg att vi hade en dassbok hemma, ganska roliga skämt och annat kul kan man hitta i den. Den här frågorna svarade jag på. Ska bara säga så här jag hade ALLA fel, hehe smart jag vet. Fuska inte nu :)

Fråga 1
Du deltar i ett lopp. Du tar dig förbi personen spå andra plats. Vilken position har du nu?

Fråga 2
Om du tar dig förbi den sista personen i loppet, vilken plats har du då?

Fråga 3
Ta 1000 och lägg til 40. Lägg nu till ytterligare 1000. Lägg till 30. Lägg till ytterligare 1000. Lägg till 20. Lägg till ytterligare 1000. Lägg nu till 10. Vad får du då?

Fråga 4
Marias far har fem döttrar: Nana, Nene, Nini, Nono. Vad heter den femte dottern?

Svar:
1. Om du svarade första platsen, så har du helt FEL! Om du tar dig förbi personen på andra plats, så tar du hans plats. Du år tvåa
2. Om du svarade näst sist, så har du fel igen! Hur kan man ta sig förbi den som ligger sist?
3. Fick du det till 5000? Korrekt svar är naturligtvis 4100. Tror du mig inte? Kolla med papper och penna.
4. Nunu? Nana? Nene? NONO?  Naturligtvis inte, hon heter ju Maria. Läs frågan en gång till!

Någon annan än jag som kände sig några iq fattigare efter detta test? ;)


Kommentarer
Postat av: Patricia

Haha jodå jag hade fel på alla förrutom den med marias pappa XD Vi kan alltså dra slutsatsen: MIN IQ SITTER INTE I HÅRET!

2008-10-10 @ 22:39:13
URL: http://metrobloggen.se/overklig

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0