kärlek som kärlek!

2009-02-09 @ 19:59:03
Jag vet att jag har skrivit att jag ska ta en liten paus. Men jag sitter och letar fakta till ett samhällskunskapsarbete, vi ska skriva om homosexuellas rätt att ingå äktenskap då jag klickar mig in här. 12 skäl varför homosexuella äktenskap kommer ödelägga samhället. Jag hoppas verkligen att detta är ett skämt, detta är ett utplock av argumenten:

1. Homosexualitet är inte naturlig - liksom glasögon, polyester, preventivmedel, bilar, aktier, syntetiska mediciner eller proteser.
- Vadå inte naturlig? Definiera naturlig, tack!

2. Heterosexuella äktenskap är giltiga eftersom de producerar barn - infertila eller äldre par borde rimligen inte kunna ingå äktenskap eftersom världen behöver mer barn. Heterosexuella äktenskapet är också heligt därför att sexualiteten saknar annat värde än för barnalstrande. Utomäktenskapliga barn borde därför inte tilldelas barnbidrag.
- Jag tror knappast att anledningen till att folk gifter sig är för att skaffa barn. Giftemål behöver inte nödvändigtvis ha något med barn att göra. Är man säker på att man har hittat den rätta i livet, så kanske man vill ha det på pappret eller man kanske känner att man hör ihop mer som gifta. Vissa kanske väljer det för att det är en fin sermoni då vänner och familj möts. Det finns många gifta hetrosexuella som väljer att inte skaffa barn av olika skäl. Det kan bero på en sjukdom i livmodern. Ska vi då förbjuda alla med den sjukdomen att gifta sig? Och isåfall, vad blir nästa steg, ska vi göra liksom Kina en familjeplanering då alla kvinnor tvingas föda 1,8 barn i snitt för att få upp befolknigsnivån? Det är ju helt sjukt!

3. Uppenbarligen kommer homosexuella föräldrar att orsaka homosexuella barn eftersom heterosexuella föräldrar bara ger upphov till heterosexuella barn.
- Det finns inga bevis på att homosexuallitet ligger i generna och är ärfligt. Och finns det hetrosexuella par som "orsakar" homosexuella barn, så borde det ju kunna vara tvärt om.

7. Homosexuella äktenskap försvaras inte av religionen. I en teokrati som vår, har religiösa värderingar en genomgripande kraft i samhället. Det är därför vi i Sverige har en religion och utbredd religiositet. Guds allomfattande kärlek omfattar bara heterosexuell kärlek eftersom Gud liksom människor har fördomar.
- Ska vi skylla allt det här på gud nu? Vad hände med att gud älskar dig precis som du är? Slutar han älska en person för att den är homosexuell? Vi lever i ett modernt samhälle, vi kan inte ta allt som står i bibeln bokstavligt och följa den till punkt och pricka. Hur skulle det se ut? Världen skulle ju inte komma nånstans. Dessutom existerar krig i världen. Var inte gud emot krig?

Nejnej och återigen NEJ! Argumenten är bara en massa bullshit, det är klart att vem som helst ska få gifta sig. Oavsett läggning! Jag förstår inte ens varför vi argumenterar om det, det är ju så självklart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0