Matte är roligt sålänge man kan

2009-01-13 @ 19:24:21

Ååh så jobbigt. Jag har nu letat runt på internet efter hur man räknar ut säkert världens enklaste tal, som jag utav någon anledning har glömmt hur man gör. Blä, blä och ytterligare ett blä.

Runt en cirkelformad sjö är det 7,8 Km. Hur långt är det tvärs äver sjön? Svara i kilometer och avrundra till en decimal.

Okej, det står så här still *väldigtväldigtväldigtöde*. Jag kommer verkligen inte ihåg super irreterande. Någon snäll liten människa som vill vara så snäll och påminna mig hur man gör? *såstortleendesomdetgår*

Nu ska jag i alla fall fortsätta med min hög utav läxböcker. Wish me good luck :)

Kommentarer
Postat av: Fashion-Mama

man delar 7.8 i 1 och multiplicerar sedan svaret me 7.8

7.8=8.0

Svar: 8Km

Så där ja, det var väl inte så svårt?

2009-02-07 @ 16:37:26
URL: http://WTF? BLOGGADDRESS??

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0