nakna män på gatorna

2009-01-31 @ 20:14:07


Vet någon om varför det är förbjudet att vistats naken på allmäna platser när det är helt okej att ha nakna statyer lite hör och var. Är inte det är sort sätt att blotta sig på också för att statyer brukar ofta vara avbildningar på en människa.
Jg tycker inte att det ska göras lagligt att man ska kunna blotta sig men de borde ju ha tänkt lite på andra saker som får visas offentligt, bilder på nakna människor eller halvnakna brukar ibland finnas på reklam affisher för olika saker och det är inte olagligt?

Jag glömde att ta bild på statyn som fick mig att tänka såhär men här är en i alla fall äkta tagen ifrån älskade google.

PEEEEEACE!


Kommentarer
Postat av: en mumin

Jag tycker fanimej det är fel att nakna statyer ska finnas ofentligt, seriöst dom finns ju överallt. Lixom typ man står där lugnt på gatan en grå dag å käkar en varmkorv å så får man känslan av att det är någonting obehagligt ovanför en och så tittar man upp och ser en gigantisk snopp av sten! Lixom hur gott smakar korven efter det!?! btw så såg jag en staty som någon hade satt kläder på vilket va rätt urgulligt :3

2009-01-31 @ 23:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0