rest in peace

2009-01-05 @ 18:04:48
Farfar, om jag var hindu så skulle jag veta att din atman har förenats med brahman och att du nu har uppnått moksha.
Farfar, om jag var buddist, så skulle jag inte tvivla en sekund på att du har fått frid i nirvana.
Farfar, om det nu hade varit kristendomen som jag valt att ansluta mig till, så hade jag vetat att sitter hand i hand med farmor uppe i himlen och kollar ner på oss.
Farfar, om det nu hade varit så att jag är atteist, då hade jag vetat att du sover gott just nu.

Oavsett vad som händer när man lämnar livet på jorden, så är jag helt säker på att du befinner dig på ett ställe där krig inte existerar. I en värld där ord som svält, naturkatastrofer, sjukdomar eller fattigdom inte ens finns i ordboken. Jag hoppas du och farmor har haft en underbar första natt tillsammans och att Rajja mötte dig med många blöta pussar och en viftande svans, vart ni än befinner er.

Vi här nere på jorden saknar dig så enormt. Men jag vet att du har lidit och att de två strokar du drabbades av de senaste veckorna gjorde att du både förlorade synen och talförmågan. Jag vet att du kände dig hungrig, men inte kunde äta och att du kände dig ensam, trots pappa, Ingegerd och Roger besökte dig så ofta de hade tid. Så någonstans där inne så blir det lite lättare att acceptera att du inte finns här hos oss längre. Så länge du har det bra och slipper lida. Vi kommer sakna dig något så fruktansvärt, men det är viktigare att du har det bra. Du förtjänar det. En så glad person med en så frisk humor som du har jag aldrig träffat. Jag  vet att jag inte hälsat på så mycket på den senaste tiden och jag ångrar att jag inte följde med pappa lite oftare när han åkte till dig. Det kommer kännas konstigt att du inte ringer med jämna mellanrum för att fråga hur vi har det

Vila i frid, farfar. Jag älskar dig <3

*5/3 1920 - 4/1 2009

Kommentarer
Postat av: elise w

Jag ville bara säga att, jag tycker att det här inlägget är otroligt fint skrivet, hjärtat.



Får gåshud när jag läser det, (a)

pusspusspuss, jag ska ringa dig men alltid när jag ska så kommer det upp något i vägen tyvärr, hoppas du mår bra även, fast det är som det är just nu.



Will always be there for you, bästisfriend <3

2009-01-07 @ 17:05:13
URL: http://snigel.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0