Sie verstehen mich ohne Worte

2009-01-14 @ 00:32:16
Jag har alltid varit lite skeptisk till Tokio Hotels musik, även fast jag aldrig ens hört en hel låt. Men idag tog jag mig tiden och googlade upp texten till deras låt "ich liebe dich" och satte mig ner och översatte den. Det var faktiskt en grymt vacker text. Man ska inte döma hunden efter håren.



På svenska blir texten ungefär så här:

Av alla de människor som finns var du tvungen att hända för mig. Det är 1999 och jag, den här gamla idioten, har blivit förälskad. Jag sitter här framför ett dumt foto och ser igen hur vacker du är. Och när jag tittar upp ser jag telefonsvararen och tror jag det och ringer och jag vill bara säga det till dig. Återigen, detta är den enklaste, mest normala sak i världen, före, innan jag blev en annan cigarettrökare . Då jag rökte två eller tre paket, och min mun var stängd. Nej, du är inte bara vacker, hon är mer för mig. Jag älskar dig. Det verkar nästan som en sjukdom på mig. Du tar min hand och jag tror, att det är som en typ av feber. Ja, ja jag vet att det går bort igen.

Sedan hoppas jag att vår vänskap kommer att finnas kvar, och inte bara smuts. Oh, snälla skratta inte nu. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Ibland känns det som att du förstår mig utan ord. Och när du sover med mig, det känns som om marken under mig springer. Vi har aldrig lovat en evighet till varandra,. Det som ska hända kommer att hända. Oh, snälla skratta inte nu. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Av alla de människor så var hon tvungen att hända mig, Åh, snälla inte skratta nu. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig. Jag älskar dig, älskar dig, älskar dig, älskar dig. Jag älskar dig, älskar dig, älskar dig, älskar dig, älskar dig. Jag älskar dig. Av alla människor så var hon tvungen att hända mig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vågat gjort. ;) att skriva till en kille du inte vet ålder,utseende eller nått om! haha

2009-01-14 @ 02:20:40
URL: http://tinsley.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0