Gardasil

2009-07-08 @ 13:25:46
ÅHHH JAG ÄR SÅ ARG!! Jag bad pappa ringa husläkaren för ett år sedan för att skriva ut vaccinet Gardasil(mot livmoderscancer) som man får rabatterat 13-17 år. Pappa glömde göra det tills jag påminde honom och gav honom brochyren man fick hemskickad, då läste han att om man är syskon så får man vaccinet för samma pris, så vi skulle vänts tills Miranda fyller 13. Men eftersom man måste vänta ett halv år mellan man tar det andra och tredje vaccinet så sa jag att jag kommer hinna fylla 17 INNAN jag skulle hinna ta de två sista vaccinerna (man tar tre gånger) men han lyssnar inte på mig. Så idag fick jag höra att Miranda redan hade fått sitt vaccin utskrivet ringde jag själv till min husläkare för att få det gjort så han skev ut det första receptet till mig. Men eftersom att jag fyller 17 år om 6 dagar måste vi betala fullt pris. Nu är tydligen allt MITT fel för att JAG inte ringde dirket när Miranda fyllde 13 som var för tre veckor sedan. Jag hade ändå inte hunnit få rabatt!!! Pappa håller på "Men varför måste jag göra allt?" och jag bara "Vadå allt du har förfan inte gjort ett piss"

Om det inte hade varit livshotande hade jag skitit i att ta vaccinet och hoppats på att jag hade fått livmoderscancer, bara för att han ska se allvaret i det. Usch vad jag längtar till jag blir 18, jag tar hand om mig själv mycket bättre än vad dem tar hand om mig...



Kommentarer
Postat av: elise

Usch /:

Jag fattar precis hur du känner, när vi skulle ta TBC (fästingar) vaccin så vaccinerade pappa han och eric så att de blev "klara" medans jag nu har tagit om första grejen två gånger och behöver göra det igen för att pappa inte har tagit tag i det och förväntar sig att jag ska ta tag i det. ASJOBBIGT! Samma grej med livmoderhalscancer, fast den har jag inte ens börjat med. DAMP

2009-07-08 @ 13:33:35
URL: http://neonbrun.blogg.se/
Postat av: Patricia

Ett smart tips är att du lär dig av mina misstag och börjar ta gardasil-vaccinet nu så du slipper betala fullt pris :) <3

2009-07-08 @ 13:40:09
URL: http://neonbrun.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha jo, om jag pallar :p Känner mest just nu, jag orkar inte!

2009-07-08 @ 22:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0