Fridhemsplans-attityden

2009-03-29 @ 22:35:52
"På helgerna är Fridhemsplan är en av stans våldsammaste platser. Men tittar man i statistiken ser där ut att vara lungt och fridfullt. För även om massa brott begås där, är det nästan ingen av de drabbade som polisanmäler. Nu utreder polisen den såkallade Fridhemsplans-attityden"  - Ur Vårt Kungsholmen

Varför skriver jag det här nu då? Jo, jag har bott på Fridhemsplan hela mitt liv. Många kvällar har jag bara hängt där i brist på annat eller traskat förbi där på väg hem. Aldrig, aldrig har någonting hänt mig där. Såklart har jag hållt mig på de mest upplysta och befolkade gatorna, för riktigt säker kan man ju aldrig vara. Men jag har faktiskt inte trott att Fridhemsplan var den typen av platsen. Men idag fick jag reda på att en av mina bästa kompisar blev förföljd av ett gäng som spottade på honom och kastade saker på honom, hade han inte haft turen att en taxichaufför var där och såg allting hade det faktiskt kunnat gå riktigt illa. Han skulle bara gå två kvarter från mig hem till honom.. Men det värsta är att det var inte ens några ungdomar, utan det var vuxna människor som gav sig på honom. Jag kan inte sluta fråga mig själv: Varför Varför Varför? Vart är världen påväg någonstans?


Kommentarer
Postat av: elise

Adam? :O:O Shiiite, man inser ibland inte saker förrens det händer än själv, i guess. men det är inte kul. Jag har aldrig kännt mig otrygg där

2009-03-30 @ 07:22:23
URL: http://neonbrun.blogg.se/
Postat av: Emelie

Fyfan.. Usch asså ;o

2009-03-30 @ 16:50:53
URL: http://eberglind.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0