Gör-det-själv ansiktsmasker

2009-03-24 @ 19:56:35

Jag köper alltid mina ifrån affärer, men man kanske ska vara tänka lite ekonomiskt, och göra egna ansiktsmasker  hemma, här är tre olika typer man kan göra;

Irriterad eller normal hy

Om du känner att din hy är irriterad av någon anledning.. Så rekomenderar jag en ansiktsmask som lugnar din hy. Denna ansiktsmask funkar även väldigt bra på normal hy
Exempel: Sol, väderomslag, stress

1 msk honung
1 msk naturell yougurt


Blanda ingridienserna och massera noga in dem i huden. Ha masken i 20-30 minuter för bästa resultat. Skölj sedan av med vanligt vatten och wollá skinande hy.

Om du har problem med torr eller åldrad hy rekomenderar jag avokado som applicering. Eftersom avokadon består av omättat fett är det extra bra för torr hy.

Torr och åldrad

1 avokado

Mosa avokadon och massera in den i huden och låt den verka i 20 minuter och skölj sedan med vanligt vatten.

Akne och finnar

Det jobbigaste av allt måste ju vara att ha finnar. De drar ner självförtroendet och är bara i vägen. Denna ansiktsmasken rengör din hy och innehåller c-vitamin som fräshar upp din hy. Den motverkar finnar och andra orenheter i hyn.

1 klyfta citron
2 msk vinäger
1 dl vatten.

Blanda ihop ingridienserna applicera sedan på hyn och låt verka minst 20 minuter. Tvätta sedan av med ljummet vatten och känn dig fräsh och snygg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0