lär dig tolka dina drömmar

2009-03-31 @ 20:41:18
Jag har letat rätt mycket på internet de senaste dagarna tiden om hur man kan tolka sina drömmar. Jag har drömt rätt mycket mardrömmar på sistone och jag ville se om det kan bero på nångon speciell anledning. Dock blev jag inte något klokare, jag brukar få återkommande drömmar om att jag "råkar" döda någon, en främling som jag inte känner. Oftast i självförsvar eller hämnd. Men det står ingenting om det. Någon som vet vad det kan betyda?




*När man drömmer om vatten handlar det ofta om känslor.
* Att drömma om tappade eller lösa tänder kan betyda att du ska genomgå en stor förändrning.
* Att drömma om att faller brukar ofta bero på rädsla eller ångest. Rädsla är nämligen förknippat med minnet, medvetet och omedvetet.
* Att bli jagad kan betyda att du försöker fly ifrån ett problem.
* Om ett monster visar sig i drömmen är det vanligen ett tecken på bortträngda känslor av oro eller fruktan. Monstret kan också representera sidor av vår personlighet som vi betraktar som otrevliga och obehagliga och därför vill dölja
* Att drömma om att man flyger representerar ambition
* Om drömmen utspelar sig på ett sjukhus kan det vara ett tecken på att man inte mår bra eller att man måste vara uppmärksam på sin hälsa. Men det kan också vara ett tecken på tillfrisknande.
* Om döden står det lite olika saker, bland annat om man drömmer om sin egen död så kan det vara ett tecken på något som indikerar en ny början, att man lämnar det gamla. Medans andras död visar det hat man känner mot den man drömmer om.


Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; fy fan för plugg :/

ska ha ett prov idag som jag inte pluggat på xD

2009-04-01 @ 05:41:14
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: elise

jag har typ drömt om alla de där tipsen, höhö.

2009-04-01 @ 16:22:31
URL: http://neonbrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0