Recensioner

2009-03-05 @ 20:38:07

Saknad av Karin Alvtegen



Handlingen: Sibylla är en av alla Stockholms hemlösa och har sedan femton år tillbaka levt utanför samhället. Men en gång om året unnar sig Sibylla en natt på Grand Hotel, på någon rik mans bekonstnad. Men just den här natten råkar hon befinna sig på fel plats. Mannen som hon lurat betala hennes natt på Grand blir nämligen mördad och alla bevis pekar på Sibylla. Ingen har frågat efter henne på femton år, men nu är hon Sveriges mest efterlysta person och hon tvingas fly.

Kommentar: Jag tycker det här var en skön och lätt bok som var svår att lägga ifrån sig. Om ni som jag är trött på han-gör-slut-med-henne-hon-blir-ledsen-böcker tycker jag definitvit att ni ska läsa den. Det var inte den bästa bok jag läst, men jag tycker absolut att den är läsvärd!

Som om ingenting av Katarina Von Bredow



Handlingen: Nittonåriga Elin möter hennes bästa väns pappa, Paul på en skrivkurs. Hon har sett Paul nästan varje dag sedan hon var liten, men har aldrig lagt någon större tanke på honom. Elin och Paul pratar en del med varandra om vad de skriver och läser, och Elin känner också att det börjar utvecklas något mer mellan dem. Sakta går det upp för henne att hon är kär i Paul och Paul verkar vara förälskad i henne.

Kommentar: USCH!! vilken äcklig bok! Det var svårt att leva sig in i den, eftersom det verkligen var ett helt sjukt ämne, men det funkade som sysselsättning.

Bekantas Bekanta av Mats Strandberg


Handlingen: Lilly kommer till Stockholm med ett enda syfte: Att bli känd.
Camilla kommer tillbaka efter några år i New York med hopp om att kunna ta tag i sin livsdröm; släppa en platta. Det går bra för henne, men det enda som står ivägen är Lilly.
Mellan dem står Daniel, den homosexuella dragqueenen som är Lillys bror och Camillas bästa vän.

Kommentar: Den har boken har jag börjat på och lagt ifrån mig, eftersom jag tyckte den var så tråkig. Men Elise tyckte att jag skulle ge den en chans och tack gode gud att jag gjorde det. För efter de trettio första sidorna gömmer sig en fantastisk bok! Läs, läs, läs!
 


Kommentarer
Postat av: Elise

Hahah vad skönt att du insåg det ;)

2009-03-06 @ 18:07:16
URL: http://neonbrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0