Keep on walking

2010-04-29 @ 20:01:40
Jag är verkligen glad att jag åkte iväg till Ryssland, det är jag. Jag ångrar det inte och skulle göra samma val igen om jag behövde. Jag har lärt mig massa, bara att se ett annat lands kultur är berikande.. men det känns som jag verkligen blivit så mättad man kan bli av 7 dagar i Ryssland. Genom studiebesök, guidade turer och uppleva massa nytt, lärt känna nya människor. Men framförallt, att bo hos en rysk familj. Det har verkligen gett perspektiv. Jag hade en otrolig tur som kom till en familj vars döttrar kunde engelska och jag kände mig oerhört välkommen där. Ena tjejen sade på facebook nu att jag kan få komma tillbaka dit. Så fina.

Nej, jag är glad att jag åkte med. Men samtidigt är jag så utmattad. All energi är som bortblåst och allt mitt intresse måste jag ha lämnat kvar där. Att komma hem från en sådan resa på söndagen och sedan helt plöstigt komma tillbaka till skolan på måndagen funkar inte för mig. Nästan fyra dagar har gått sedan jag kom hem och jag har inte hunnit få sova ut eller refektera vad som har hänt. Och även fast resan var otroligt värd så har den varit påfrestande och en rad incidenter har påverkat mig, inte bara fysiskt utan psykiskt också. Jag behöver älta det, om och om igen innan jag kan komma över det, men det finns liksom ingen tid.

Det värsta är att när jag bläddrar i karlendern så ser det ut som psyket kommer få ta mer och mer smällar. NP varje vecka. Engelska är inte mitt starkaste ämne, men jag vill verkligen hålla mitt VG. Jag vet att jag måste kämpa. Som fan. Matten är ett enda stort helvette som jag måste lägga massa tid på. Jag har företagsekonomi-prov nästa vecka som jag ungefär fattar nada av. Sedan ska jag starta ett företag, läsa en bok på tyska, ha filosofi-diskution och skriva en samhällsuppsats.. och justdetja, ett histora-prov också. Och läsa brott och straff och skriva loggbok. När ska jag hinna andas?? Det värsta är att jag vet att jag har galet mycket att göra men jag pluggar inte. Jag orkar inte.

Jag vill bara bort från mig själv ett tag, för jag vet faktiskt inte vad jag håller på med.


Kommentarer
Postat av: Elise

pouuss på daj! <3

2010-05-01 @ 12:19:45
URL: http://neonbrun.blogg.se/
Postat av: Patricia

Puss <3

2010-05-05 @ 22:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0