5 saker som jag gillar...

2010-02-12 @ 15:01:49

Att uttrycka sig. Jag tycker det är skitkul att göra om bilder, ta bilder (göra om texter till roliga färger hehe), måla, rita, klippa klistra mm. Sen typ att inreda, att klä på sig på ett sätt man tycker är snyggt, shoppa, läsa, skriva. Ja listan kan göras lång och allt detta är kreativit och du måste ju bara älska det. 

Jag är väldens mest stressade person helt seriöst. Vet inte varför men jag är nästan hela tiden stressad, även fast jag försöker att lugna ner mig har jag jätte svårt för det. Det är nog en av anledningarna till att jag ofta har svårt att sova. Varför ödsla tiden? haha. Därför tycker jag att det kan vara jätteskön som en omväxling att bara ta det lugn. YOGA ÄR HIMMLEN! Jag kan gå runt i lägenheten en hel dag utan att känna att jag behöver säga något eller att jag typ får abstinens för jag inte umgås med någon. Jag vill helt enkelt ha lugn och ensamhet (ibland) och det är en av de skönaste saker jag vet. 

Jag har nog ärvt det av min pappa. Han säger också att "jag vet hellre lite om mycket än mycket om lite". Jag älskar att lära mig saker (inte 24/7 såklart, men när jag är på humör) det är nog en av anledningarna till att jag orkar lägga så mycket tid på skolan, just för att jag tycker att någonstans därinnen är det roligt i alla fall. LÄRA ÄR ROLIGT, småbarn! 

Hahaha, nej jag är inte en liten tjockis. Jag gillar bara mat, det kan också vara ett sätt att vara kreativ på. Jag älskar att laga mat, äta mat, lägga upp den fint, testa nya saker, exprementera, baka mm. Så roligt!

Det som jag gillar mest är nog människor. Jag gillar allt med människor nästintill, allt om dem intresserar mig i alla fall. ALLT, jag lovar. Speciellt hur människor tänker, agerar, påverkas. Hur de är helt enkelt. Jag tycker att det är kul med att lära sig andras religioner, språk, sätt att vara, livsfilosofier. JAG ÄLSKAR MÄNNISKOR! Ser nog alltid det goda i människor, vem det än är (såklart måste jag då ha träffat människan så kan ju inte prata om typ Hitler) men jag har inte ännu träffat en människa som jag känner är elak på riktigt. Jag tycker att jag kan se hur personer är rätt lätt eftersom jag omedvetet iakttar folks beteende, kroppsspråk haha. Värsta spionen, men det kommer av sig själv. Jag läser typ alltid av människor ^^


Jag gillar inte blogg.se´s nya design, tumme ner till det (a)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack så jättemycket gumman. Dags för dig snart tycker jag och har gjort hela tiden! (a) Puss på dig. <3

2010-02-13 @ 13:01:04
URL: http://mellies.devote.se
Postat av: nilo

jag hatar människor.



btw, dt där med "omedvetet iakttar folks beteende, kroppsspråk" dt gör jag med, hade inte tänkt på det innan men jaa :)

2010-02-15 @ 20:02:14
Postat av: nilo

jag hatar människor.



btw, dt där med "omedvetet iakttar folks beteende, kroppsspråk", aa har märkt att jag oxå gör det :S

2010-02-15 @ 20:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0