Attending Russia

2010-01-31 @ 22:45:45



Tidigare idag satte pappa in pengarna till Rysslandresan som klassen kommer åka på i april. Det ska bli så himla kul att komma iväg! Efter Ryssland-temat i nian blev jag rätt facinerad av allt med landet. Naturen, historian, politken. Så det ska bli jättekul att ha ett stort Ryssland-projket igen och få möjligheten att se Ryssland på riktigt.Vi ska bo tre dagar i Sankt Petersburg och fyra dagar som utbytesstudenter i Novgorod. Fast det är lite läskigt också, Ryssland är ju ändå Ryssland och även fast jag inte vill har jag fördomar. Och det blir ju inte så himla roligt om man hamnar ensam hos en familj som inte kan engelska. Men det kändes ändå som en risk värd att ta. En sånhär möjlighet kommer bara en gång, och då måste man ju ta den. Dessutom kommer jag nog långt med mina ryskakunskaper. Dah, Neyt, Preevyet, Spahseebah. Haha!:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0