God (nyttig) sen middag

2010-01-29 @ 20:25:02
Världens godaste: Kalkonpizza 2st

2 st FullkornsTortillia,
70 g Fetaost 3%
100g Krossade Tomater
125g Kalkon 3%
½ gul paprika
4 körsbärstomater
3st scharlottenlökar
1 färsk vitlöksklyfta
½-1 krm salt
Nymald Svart peppar
1 tsk torkad basilika
Basilika (gärna färsk) som garnering och smakhöjare

Gör så här: Blanda tomatkross med pressad vitlök, basilika, peppar, salt. Låt stå och dra i kylen en timme. Sätt ugnen på grillfunktion om sådan finns (ca 300 grader). Skiva lök, tomat, paprika (eller önskade ingredienser) i tunna skivor. Placera tortillian på en plåt med bakplåtspapper, bred ut tomatblandningen på båda “bottnar”. Lägg på ingredienserna och avsluta med att smula sedan fetaosten på toppen och in i ugnens övre del för att grilla pizzornas ytan i 4 min. Innan servering strö grovt hackad färsk basilika över pizzorna för en rejäl smakhöjare.
Kalkonpizza 2st
2 st FullkornsTortillia,
70 g Fetaost 3%
100g Krossade Tomater
125g Kalkon 3%
½ gul paprika
4 körsbärstomater
3st scharlottenlökar
1 färsk vitlöksklyfta
½-1 krm salt
Nymald Svart peppar
1 tsk torkad basilika
Basilika (gärna färsk) som garnering och smakhöjare
Gör så här: Blanda tomatkross med pressad vitlök, basilika, peppar, salt. Låt stå och dra i kylen en timme. Sätt ugnen på grillfunktion om sådan finns (ca 300 grader). Skiva lök, tomat, paprika (eller önskade ingredienser) i tunna skivor. Placera tortillian på en plåt med bakplåtspapper, bred ut tomatblandningen på båda “bottnar”. Lägg på ingredienserna och avsluta med att smula sedan fetaosten på toppen och in i ugnens övre del för att grilla pizzornas ytan i 4 min. Innan servering strö grovt hackad färsk basilika över pizzorna för en rejäl smakhöjare.

visst ser det skitgott ut, kommer lätt göras igen!
Nu ska jag äta min fruktsallad & mysa ner mig i soffan framför sagan om två tornen med lillebror. Ha en bra kväll.



Kommentarer
Postat av: Emelie

TJAAAAAAAAAAAAAAAAA VAD GOTT!

2010-01-29 @ 23:21:11
URL: http://mellies.devote.se
Postat av: Elise

sv: hahhaah jaaa! typ godaste pizza jag ätit, svär! dessutom att den då är nyttig gör ju saken ännu bättre ;D

2010-01-30 @ 11:48:23
URL: http://neonbrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0